Sunday, January 1, 2012

Selamat Datang 2012


2012 akhirnya tiba. Selamat jalan 2011. memori 2011 kini tersimpan rapi. dan stiap kali menjelang tahun baru orang akan tanya pasal azam baru. sebenarnya kalau tak masuk tahun baru pon boleh pasang azam. dah hampir 19tahun aku hidup, baru lah tahun ni aku rasa macam betul betul ber'azam'. hehe. selama ni ikut ikut orang je. orang cakap nak belajar sungguh sungguh, aku pon konon la nak belajar sungguh sungguh jugak. orang nak dapat keputusan gempak, aku pon sibuk sibuk nak tiru gak. padahal hampehh je lebih. tak boleh pakai pon azam aku selama ni. palsu semata mata. tapi tahun ni, aku rasa aku lebih berfikiran ke depan, bukanlah nak kata aku ni advance tapi lebih menjurus kepada diri sendiri khususnya.

aku banyak melihat, tapi aku tak praktikkan, aku tau benda yang aku buat salah, tapi aku tak pernah betul kan, aku tau aku tak pandai, tapi aku tak pernah berusaha pon. jadi benda benda macam ni lah aku nak ubah mulai hari ni. itu pun dengan keizinan ALLAH s.w.t. lagipun umur makin lama makin menigkat, kalau tak berubah sekarang, bila llagi nak ubah kan ? nak tunggu 40 tahun ? 50 tahun ? hmm. time tu dah tak makan dek nasihat lagi. al maklumla dah rasa diri legend benor~

banyak benda yang aku nak buat dan capai dalam hidup ni. ermm tak perlulah aku nak senarai sebab tak masuk periksa korang pun. heheh. lagipun, biar Tuhan je yang tahu niat aku. mudah mudahan Tuhan permudahkan 2012 buat diri ini, permudahkan kaki ini agar dapat terus melangkah di jalan yang berbukit bukau, berlopak, lecak itu dengan mudah. dan jadikan 2012 yang terbaik buat diri ku agar usiaku berjalan selari dengan kematangan ku. dan aku harap, segala penat lelah, pengorbanan dan usaha selama ini berbaloi. bukan minta pembalasan, tapi berilah kepuasan hati agar hati ku sentiasa bersyukur kepadaMU.