Friday, November 4, 2011

Perjalanan Jumaat

Seperti yang dijanjikan, entry kali ini aku nak story mory sikit pasal aktiviti semalam. haa pagi semalam aku decide nak pergi medical check up setelah aku postpone dari hari ke hari (sebab bangun lewat). HEHE. sesungguhnya amatlah malas gila nak buka mata awal awal pagi ni. tetapi memandangkan aku pon dah janji dengan wida & atyn nak pergi klinik kesihatan pukul 8pg, so nak tak nak kena bangun jugak la. HALAMAK pukul 7.40 dah... err malasnya nak bangun ! tido jap la 5minit lagi.. tup tup... BANGUNNNNNN ! (suara rasaksa jahat cuba mengejutkan sleeping beauty yang nyenyak tidur ).. Dek sebab aku pon terkejut beruk, maka terbangunlah aku terus terduduk. pheeewwww~ boleh lemah jantung la macam ni. Lepas dari teriakkan yang memang macam nak bagi satu PD ni dengar, mak aku pon memulakan tazkirah pagi yang bertajuk ' bagunlah anakku sebelum kena libas dengan batang penyapu' . HEHEH *kuat aku berimiginasi


then... bla.bla.bla.bla.bla kitorng pon sampai kt klinik tu pukul 9. ceett ! janji melayu la katakan. oleh sebab sebelum ni aku pernah buat check up, so urusan tu dh menjadi mudah. aku x pyh check gigi & x-ray. urine test ?? oohhh.. itu perlu.. alamak ai malu pulak nk cerita lebih lebih. HOHOHO :D so,dh settle semua, dia suruh datang balik rabu depan untuk jumpa doktor pulak. adesss... -.-" Balik tu, kiteorng pergi makan roti bakar. *tak kenyang. air pon tak sedap Lepas hantar atyn balik, aku pon balik la rumah sebab pukul 12.20 nak amik adik aku dari sekolah. wahida lak decide nak stay rumah aku je memandang parents dia pon tak de kat rumah. Lepas amik si busuk masam dari sekolah, aku pon balik rumah. ingat dapat rehat. dah la jalan nak pegi sekolah dia sesak gila, panas terik pulak tu. mak aku lak suruh solat cepat cepat katanye 'teman mama beli barang barang kering'. wahida pon ikut sama. sampai sana mulalah proses milih memilih bawang, cili kering, halia, lengkuas dan banyak lagi. almaklumlah, esok kan nak raya.

aku tak berapa minat sangat dalam bab milih memilih ni, so aku rela jadi askar tegak berdiri di sisi troli. HEHE. mak aku la duk sibuk memilih bawang bawang, dia cakap tak nak yang buruk buruk. nak yang cantik cantik je. cettt... bukan semua sama je ke ? apa bezanye ? Wahida ni pulak memang dah biasa dengan mak aku, dia ni pon memang kaki masak, so memang boleh ngam la dengan mak aku. sambil diorang duk memilih tu, aku dengar la diorang bersembang...

wahida : ha... ni, cantik...
mama : ewh, tak nak yang kecik kecik, nanti payah nak kupas. dah la buat keje sorang sorang tak de orang nak tolong *meraih simpati
wahida : suhaili kan ada...
mama : dia tu tak de nye nak tolong tolong ni. duk menghadap laptop pagi petang siang malam
wahida : hehehehe :P *senyum kambing
aku : adesss... terkono den -.-" apa pon tak boleh la diorang ni

ala... memang la aku tak tolong bab bab memasak ni. aku buat keje lain yang bibik bibik korang buat kat rumah tu, macam lipat baju, jemur baju, basuh baju, cuci kereta, basuh longkang, petik cili padi, menyapu, amik bulat masam dari sekolah, jadi driver untuk pergi mana mana sahaja yang diarahkan... ha.. tak cukup ke.
cehhh.. nampak tak ? poyo kan ? HEHEHE XD bla.bla.bla.bla.bla, dh pukul 2.30, ohh.. mahu pulang ! sebab pukukl 3 dah janji nak amik atyn & wacha sebab kiteorang ada date :) HEHE. x de la, kiiteorng pergi makan pizza. waaa... lamanye tak makan pizza. dah naik lupa macam mana bentuk pizza. HEHE. melampau sangat tu :D kiteorng order pizza baru.. ala, aku tak taw la apa nama dia... tp best !


meatball atyn. nampak sedap kan ? 
Honey Chicken Wings :)


Makanan memang best. tapi tak cukup koremm, x syiokkk ! fara, nor,jah, bell, & suzie.. next time kita keluar sama sama. rindu korang ! 
Taraaaaa.... HEHEHE :) created by. ME !
short note :
# habis makan pergi cari kek untuk kawan wacha
# hantar mereka pulang
# balik rumah around 5pm i guess, mama & abah ajak kait rambutan & mangga
# malam, online kejap, reply comment sabab tk sabar nak tangok anugerah skrin
# tapi anugerah tu serious macam hape ntah... -.-"
# malam tu tido awal zzzz.

boleh tengok lagi cerita kiteorang kat atyn punya page :)
p/s : tangun lenguh